Αρχική > Opinion > Αριστερά κόμματα στην Ελλάδα

Αριστερά κόμματα στην Ελλάδα

Στις τελευταίες εκλογές , κόμματα της Αριστεράς μπήκαν ξανά στο κάδρο της εξουσίας είτε ως πρωταγωνιστικά κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ ή ως ρυθμιστές είτε ως εκφραστές του αληθινού κομμουνισμού όπως το ΚΚΕ.

Με εξαίρεση το κομμουνιστικό κόμμα Ελλάδας το οποίο εδω και πολλά χρόνια έχει αποφασίσει να μην συμμετέχει στην διαδικασία της εξέλιξης , τα υπόλοιπα κόμματα της αριστεράς προσπάθησαν να αυτοπροσδιοριστούν ως σύγχρονα κόμματα τα οποία προήλθαν από την σύνθεση των πατροπαράδοτων αξιών του κομμουνισμού και του σοσιαλισμού με το σύγχρονο πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Είναι γεγονός ότι την δεκαετία του 1990 υπήρξε μια ζύμωση στον χώρο της αριστεράς ,ως ιδεολογία , η οποία ολοκληρώθηκε την δεκαετία του 2000.
Κάτι σαν ιερά σύνοδο της αριστεράς , η οποία έδωσε το στίγμα του νέου σοσιαλισμού πάνω στο οποίο έκτοτε βασίζεται η ιδεολογική βάση όλων των αριστερών κομμάτων.

Δυστυχώς όμως μέσα από αυτήν την διεργασία η αριστερά στην Ελλάδα δεν κατάφερε να βρει εθνική συνείδηση. Ίσως λόγω της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας , ίσως λόγω των αρχών του διεθνισμού τις οποίες ασπάστηκε η αριστερά , δεν κατάφερε αυτή να βρει εθνική ταυτότητα. Δεν κατάφερε να αναγνωρίσει στον εαυτό της ότι όλα τα κόμματα που δημιουργήθηκαν ή που θα δημιουργηθούν θα δρουν στα πλαίσια του Ελληνικού κράτους και θα νομοθετούν και θα κυβερνούν την Ελλάδα και θα προσπαθούν για την προκοπή της …… Ελλάδας

Η ιδεολογία του διεθνισμού δεν είναι νέα για την αριστερά. Ξεκινά από το κλασσικό ρητό του ΚΚΕ «μπολσεβίκοι όλου του κόσμου ενωθείτε». Θέλει προφανώς να δείξει ότι ο αγώνας απέναντι στην «πλουτοκρατία » τον οποίο δίνει ο κομμουνισμός δεν έχει σύνορα. Υπάρχει ο πραγματικός η φανταστικός εχθρός που είναι το κεφάλαιο και αυτός ο εχθρός δεν έχει σύνορα άλλα είναι παγκόσμιος εχθρός. Αναγνωρίζει δηλαδή εν ολίγοις , ότι οι ανθρώπινες κοινωνίεςέτσι όπως είναι δομημένες  εμπεριέχουν το στοιχείο του ανταγωνισμού. Οι άνθρωποι διεκδικούν τον πλούτο που παράγεται και πολλοί καταφέρνουν να τον συγκεντρώνουν στα χέρια τους , στερώντας κατά συνέπεια αυτόν από κάποιους άλλους.

Έως εκεί ο κομμουνισμός έχει απλά θέσει τις βάσεις των ανθρωπίνων σχέσεων και τον ανταγωνισμό στον οποίο αυτές βασίζονται. Φοβάται όμως η αριστερά να παραδεχτεί ότι ανταγωνιστικές σχέσεις δεν αναπτύσσονται μόνο μεταξύ κοινωνικών τάξεων αλλά και μεταξύ κρατών . Θεωρεί ότι αν αναγνωρίσει αυτήν την πραγματικότητα θα αλλοιωθεί η έννοια του διεθνισμού..

Για τον λόγο αυτό σε κανένα πολιτικό πρόγραμμα των κομμάτων της αριστεράς δενγίνεται λόγος για ανάδειξη της πολιτικής στα πλαίσια ενός κράτους. Τα κόμματα της αριστεράς έχουν εξομοιώσει τους Έλληνες με όλους τους αλλοδαπούς που ζουν στην Ελλάδα , θεωρώντας ότι το κράτος πρόνοιας το οποίο θέλουν να δημιουργήσουν πρέπει να απευθύνεται σε όλους. Όλα κάνουν ειδική μνεία στα προγράμματα τους για τους μετανάστες και για τους τρόπους ένταξης αυτών στον κοινωνικό ιστό.Όσον αφόρα την επιλογή διακυβέρνησης αυτά έχει τρεις τεράστιες αδυναμίες.

Η πρώτη αδυναμία είναι ότι ανεξάρτητα από την οικονομική κρίση , η οποία μα έτσι μα αλλιώς κάποια στιγμή θα παρέλθει , οι οικονομικοί πόροι , ο πλούτος που παράγει η Ελλάδα είναι μετρήσιμες και πεπερασμένες μονάδες και σίγουρα όχιτέτοιου μεγέθους που να μπορούν να συντηρούν παραγωγικά έναν πληθυσμό που κατάτο 20% η 30% θα αποτελείται από οικονομικούς μετανάστες. Το ίδιο ισχύει και για το σύνολο των υποδομών της Ελλάδας είτε αυτές αφορούν τον τομέα της υγείας είτε αφορούν τον τομέα της παιδείας είτε οποιονδήποτε άλλο τομέα.

Η δεύτερη αδυναμία είναι ότι η αριστερά δεν αναγνώρισε πότε ότι ανταγωνιστικές σχέσεις αναπτύσσονται αναπόφευκτα και μεταξύ των λαών. Και σκόπιμα γράφω μεταξύτων λαών και όχι των κρατών , γιατί όσο κάποιοι και αν προσπαθούν να μας πείσουν ότι κακή εξωτερική πολίτικη έναντι της Ελλάδας ασκούν οι κυβερνήσειςτων κρατών και όχι οι λαοί , ξεχνάμε ότι τα Βαλκάνια, η Ευρώπη και ο δυτικός κόσμος έχει ιστορία η οποία αποτελεί και το βίωμα των λαών. Για τον λόγο αυτό όπου όλοι βλέπουν ένταση μεταξύ λαών , η αριστερά βλέπει παιχνίδι κεφαλαίου.Δύσκολα θα αναγνωρίσει αριστερό κόμμα ότι η Τουρκία, φύση και θέση, αποτελείτον σημαντικότερο εχθρό της Ελλάδας. Δύσκολα θα παραδεχτεί ότι ένα ολόκληρο κράτος , έστω και μικρό , όπως είναι τα Σκοπιά έχει στηρίξει την δημιουργία της Εθνικής ταυτότητας του , στην κλοπή της Ελληνικής ιστορίας , δύσκολα θα αναγνωρίσει ότι το οικοδόμημα που λέγεται Αλβανία είναι ένα πλαστό , μισαλλόδοξο κράτος το οποίο ποτέ δεν έχει σταματήσει να ονειρεύεται και να μαθαίνει τα παιδιά του για την μεγάλη Αλβανία.

Η τρίτη μεγάλη αδυναμία είναι η αδυναμία της αριστεράς να αναγνωρίσει την σημασία της μεσαίας ή αστικής τάξης. Το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ανήκει σε αυτήν την τάξη και είναι η κοινωνική τάξη που σε αυτήν την κρίση καταστράφηκε. Όλη η πρόνοια της αριστεράς εξαντλείται στην πρόνοια προς ότι είναι παρατατικό ή τουλάχιστον διαφορετικό. Ιδιαίτερη πρόνοια και ακτιβισμός για τους μετανάστες , ιδιαίτερη μεταχείριση για τους ναρκομανείς , ιδιαίτερηδράση ακόμα και για τους ομοφυλόφιλους. Και ακόμα και αν κάποιος διαφωνεί η συμφωνεί με την ιδιαίτερη αδυναμία που δείχνει προς αυτές τις ομάδες , θα μπορούσε να τις δεχτεί αυτές τις αδυναμίες αν υπήρχε αντίστοιχη ευαισθησία και για τους απλούς αστους. Για τους ανθρώπους δηλαδη που είχαν την τύχη ή την ατυχία να γεννηθούν απλοί Έλληνες , που αποφάσισαν να μην καταστρέψουν εαυτούς και οικογένειες στον κόσμο των ναρκωτικών , αυτών που τα έχουν βρει με την φύση που τους δώρισε ο θεός

Αυτα τα τρία  μειονεκτήματα είναι αυτα που κατα την γνώμη μου δεν επιτρέπουν στην αριστερά ως ιδέα , να πάρει την θεση που του αξίζει . Αυτη του πρωταγωνιστή. Γιατι κατα την άποψη μου , οι αριστερές ιδέες , το κράτος πρόνοιας που προάγει ο σοσιαλισμός , η αναδιανομή του πλούτου που δεν βασίζεται στο μίσος προς τους ικανούς είναι η απάντηση στην οικονομικη κρίση που μαστίζει την Ελλάδα.

Όσο όμως είναι ταμπού να μιλήσει η αριστερα για έθνος ή ακόμα χειρότερα για θρησκεία θα βρίσκεται στην σκιά που δημιουργεί η υποψία ότι δεν σέβεται τις αξίες που κράτησαν ζωντανή την Ελλάδα και τους Έλληνες σε όλες τις δύσκολες στιγμές.

Στις 19 Μαΐου 2012 η εφημερίδα Αυγή δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο ήταν η»διαφορετική » άποψη για την γενοκτονια των Ποντίων. Σε αυτο το άρθρο ούτε λίγο ούτε πολυ έλεγε ότι σφαγη ήταν και αποτέλεσμα της δράσης εθνικιστών Ποντίων. Και προσπάθησε να κάνει διάφορους συμψηφισμούς σχετικα με την δράση του Αττατουρκ και των Ποντίων ηγετών. Τι διαφορετικό έχει αυτή η άποψη από την άποψη της Χρυσής Αυγής για τους Γερμανούς. Και αυτός τέτοιους συμψηφισμούς έκανε για την δράση των Γερμανών;

Ετερόκλητο δεν είναι να είσαι αριστερός και χριστιανός ορθόδοξος , ούτε είναι ετερόκλητο να είσαι αριστερός και να αγαπάς την πατρίδα σου. Ετερόκλητο είναι τουλάχιστον προς το παρόν , το αριστερό κίνημα όπως εκφράζεται αυτή τη στιγμή από τα ελληνικά αριστερά κόμματα.

Τσανούσης Στάμος

Advertisements
Κατηγορίες:Opinion
  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: